Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2012

Σιρόπι καλαμποκιού, υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη



Δεν είναι μυστικό ότι το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη είναι επιζήμιο για την υγεία.

Δεν είναι επίσης μυστικό ότι δυστυχώς έχει αντικαταστήσει άλλες μορφές γλυκαντικών σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό μεταποιημένων - βιομηχανοποιημένων τροφίμων.

Ακόμη χειρότερο είναι ότι, στο μεγαλύτερο ποσοστό του το σιρόπι καλαμποκιού παρασκευάζεται από γενετικώς τροποποιημένο καλαμπόκι.

Από τα τέλη της δεκαετίας του '80, το σιρόπι καλαμποκιού έχει αντικαταστήσει την επιτραπέζια ζάχαρη, το μέλι και τα γλυκαντικά σχεδόν σε όλα τα τρόφιμα. Η παρατεταμένη κατανάλωση του αποτελεί τώρα το θέμα της μεγάλης συζήτησης καθώς μαθαίνουμε ότι μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνιες βλάβες στο σώμα.

Πολυάριθμες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες δείχνουν ότι η κατανάλωση του συνδέεται με ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιοι από τους σημαντικότερους κινδύνους υγείας με τους οποίους σχετίζεται.

Κίνδυνος αύξησης βάρους και παχυσαρκία

Η λίστα των μελετών που αποδεικνύουν οτι το σιρόπι καλαμποκιού  προκαλεί περεταίρω αύξηση του σωματικού βάρους σε σχέση με άλλες μορφές γλυκαντικών ουσιών είναι υπερβολικά μεγάλη για να τεθεί σε αυτήν την ανάρτηση.

Σε μία από τις μεγαλύτερες και πιο πρόσφατες μελέτες που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Princeton διαπιστώθηκε ότι αρουραίοι που σιτίστηκαν με σιρόπι καλαμποκιού αύξησαν το λίπος τους 300% πιο γρήγορα από εκείνους οι οποίοι είχαν τραφεί με ίση (ή ελαφρώς μεγαλύτερη) δόση από ζάχαρη προερχόμενη από φρούτα.

Αυξημένες πιθανότητες για διαβήτη τύπου 2

Με τα χρόνια, η κατανάλωση του σιροπιού από καλαμπόκι υψηλής φρουκτόζης μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση διαβήτη.

Το τραγικό είναι, το πόσο εύκολα αυτή η δια βίου πάθηση, μπορεί να αποφευχθεί στις περισσότερες περιπτώσεις. Υπερβολική κατανάλωση αναψυκτικών, ενεργειακών ποτών και πρόχειρο φαγητό... απλά δεν αξίζει να χάσει κανείς ένα πόδι ή να τυφλωθεί ή να καταστρέψει την υγεία των παιδιών του.

Υπέρταση και ανεβασμένα επίπεδα "κακής" χοληστερόλης

Η υψηλή φρουκτόζη δεν αυξάνει το λίπος μόνο το σώμα μας. Αυξάνει το λίπος και στην καρδιά. Υπάρχει ισχυρή σύνδεση μεταξύ της αλόγιστης κατανάλωσης καλαμποκίσιου σιροπιού και αυξημένων επιπέδων τριγλυκεριδίων και LDL (κακής χοληστερόλης) στο αίμα.

Μαζί αυτά μπορούν να συσσωρευτούν στις αρτηρίες απειλώντας την υγεία της καρδιάς, αυξάνοντας τον κίνδυνο για υπέρταση, καρδιακές παθήσεις, ακόμα και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Μακροχρόνια φθορά ήπατος

Αυτό είναι κάτι που συχνά οι άνθρωποι παραβλέπουν. Όπως και οτιδήποτε τρώμε ή πίνουμε,το σιρόπι καλαμποκιού κατεργάζεται από το συκώτι, τη χοληδόχο κύστη και τα νεφρά. Και είναι ιδιαίτερα καταστροφικό για το συκώτι μας.

Όταν η κατανάλωση του συγκεκριμένου σιροπιού συνδυάζεται με καθιστική ζωή, δημιουργούνται μόνιμες ουλές στο συκώτι.

Αυτό μειώνει σημαντικά την ικανότητα του ήπατος να επεξεργάζεται τις τοξίνες και με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά από πολλά προβλήματα υγείας. Μελέτες αναφέρουν επίσης οτι, η φρουκτόζη μπορεί να προκαλέσει λιπώδες ήπαρ.

'Εκθεση σε Υδράργυρο

Ακόμα κι αν γνωρίζατε ήδη τους κινδύνους που αναφέρθηκαν προηγουμένως, πιθανόν δεν ξέρετε ότι το σιρόπι καλαμποκιού συχνά είναι επιβαρυμένο με ανησυχητικά υψηλά επίπεδα υδραργύρου.

Σε μια πρόσφατη μελέτη, υδράργυρος εντοπίστηκε σε πάνω από 50 τοις εκατό των εξετασθέντων δειγμάτων.

Έκθεση σε υδράργυρο μπορεί να οδηγήσει σε μη αναστρέψιμη εγκεφαλική βλάβη και βλάβη του νευρικού συστήματος- ειδικά σε νεαρά σώματα, που βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης. Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, αν αναλογιστούμε την αφθονία του σιροπιού από καλαμπόκι στα τρόφιμα - στόχους για παιδιά.

...................................

Διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων και αποφύγετε τρόφιμα που περιέχουν σιρόπι καλαμποκιού, αμυλοσίροπο, σιρόπι γλυκόζης ή φρουκτόζη.

Σαν γλυκαντικά προτιμήστε αγνό μέλι από παραγωγό της περιοχής σας τον οποίο γνωρίζετε, ή ακατέργαστα φύλλα στέβιας.

Πηγή: globalhealingcenter.com, μετάφραση Βογιατζή Μαρία
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου